För båtar med Hydraulstyrning.
Med den nya EV-1 sensorn så är kalibrering en sak man kan glömma bort! I Varje Evolution system så är EV-1 sensorn det som gör att båten reagerar som den gör. Med sin 9-axlade sensor känner den av båtens rörelser i alla dimensioner. EV-1 sensorn är solid-state sensor så inga rörliga delar som kan slitas. EV sensorn kan monteras både under däck och ovan däck då den är IPX6 vädertätad. Kursdatorn ACU-100 som är systemets hjärta medans EV-1 är dens hjärna. Levererar pålitlig kraft och stabilititet. P70R instrumentet gör det lätt att styra autopiloten med det nya Lighthouse gränssnittet.
Teknisk info
Max båtstorlek 7500kg
Varv på ratt per minut 9
Kraft 30Nm
P70R
Skärm 3.5" TFT LCD 320x240px
Spänning 12Vdc (9-16Vdc)
700CD/m2
Joghjul för snabb manövrering
EV-1 sensor
Spänning 12Vdc (drivs via Seatalk NG)
3axlad digital accelerometer
3axlad digital kompass
3axlad gyro digital vinkel rate sensor
ACU-100
Bredd 180mm
Höjd 140mm
Djup 52mm
Vikt 0.6kg
Spänning 12Vdc
Max ström ut 7A
Strömförbrukning i standby 300mA
Seatalk NG
0.5ltr Hydraulpump
Cylindervolym 50-110cc
Max tryck vid 12V - 50bar
Maxflöde obelastat 1000cc/min
Fungerar med kursdator ACU-100 & ACU-200
0.5 liters pumpen är gjord för att fungera med Volvo penta D4 och D6 och deras drev
Med i förpackning
P70R display
0.5ltr Hydraulpump (EV-1 Hydraulpump)
Evolution EV1 sensor
ACU-100 kursdator
1x Seatalk NG spännings kabel 0.4m
1x Seatalk NG Backbone kabel 5m
1x Seatalk NG Spur kabel 0.4m
1x Seatalk NG 5vägs gateway
2x Seatalk NG T-stycken
2x Seatalk NG terminator