Raymarine EV-150 Power för båtar med Hydraulstyrning. I varje Evolution system så är EV-1 sensorn det som gör att båten reagerar som den gör. Med sin 9-axlade sensor känner den av båtens rörelser i alla dimensioner. EV-1 sensorn är solid-state sensor så inga rörliga delar som kan slitas. EV sensorn kan monteras både under däck och ovan däck då den är IPX6 vädertätad. Kursdatorn ACU-150 som är systemets hjärta medans EV-1 är dens hjärna. Levererar pålitlig kraft och stabilititet. P70Rs instrumentet gör det lätt att styra autopiloten med det nya Lighthouse gränssnittet.
- P70Rs
- Skärm 3.5"
- TFT LCD 320x240px
- Spänning 12Vdc (9-16Vdc)
- 700CD/m2
- Joghjul för snabb manövrering
EV-1 sensor
Spänning 12Vdc (drivs via Seatalk NG)
3axlad digital accelerometer
3axlad digital kompass
3axlad gyro digital vinkel rate sensor
ACU-150
Mått (BxHxDj) 180x140x52 mm
Vikt 0,6kg
Spänning 12dc
Max ström ut 15A
Strömförbrukning i standby 300mA
Seatalk NG
Typ1 Hydraulpump 1liter
Cylindervolym 80-230cc
Max tryck vid 12V - 50bar
Maxflöde obelastat 1000cc/min
Levereras med:
- P70Rs display
- Typ1 Hydraulpump 1liter
- Evolution EV1 sensor
- ACU-150 kursdator
- 1x Seatalk NG spännings kabel 0.4m
- 1x Seatalk NG Backbone kabel 5m
- 1x Seatalk NG Spur kabel 0.4m
- 1x Seatalk NG 5vägs gateway
- 2x Seatalk NG T-stycken
- 2x Seatalk NG terminator